V rokoch 1945 až 1949 študoval na Akadémii výtvarných umení v Prahe u V. Pukla a V. Nechlebu. Po skúškach ho z VŠMU vylúčili, ale prijal ho profesor Tröster na DAMU. Scénografiu absolvoval v roku 1954 scénografiou k Jiráskovej hre Kolébka pre divadlo DISK v Prahe. V polovici 50. rokov nadviazal na tradície českej výtvarnej moderny od Fila a Čapka po Špálu. Očarili ho diela Picassa a Matissa. Bol vynikajúcim koloristom a mal cit pre formu. Zapôsobil aj svojimi autoportrétmi a portrétnou tvorbou všeobecne. Spočiatku sa venoval figurálnej maľbe, neskôr maľbe krajiniek a dedín, v ktorých dominoval maliarsky charakter. Pre svoje krajinky našiel spôsob komunikácie v námetoch chalúp pri vode, kde vodná hladina rozdeľovala obraz a zároveň odrážala štíty chalúp. V 60. rokoch 20. storočia sa obrátil k abstrakcii, pričom kombinoval techniku olejomaľby s lakmi, rozdeľoval plochu svojich obrazov radom vertikálnych a horizontálnych línií a vzniknuté plochy vypĺňal kontrastnými farbami. Postupne do svojich obrazov začleňoval výrezy a iné objekty. V roku 1967 ho zaujali Leonardo a Boticelli a v jeho početných dielach sa farba vytratila a nahradila ju plastická forma. Bol jedným z popredných predstaviteľov skupiny Máj, ktorá bojovala proti spútaniu tvorivých snáh socialistickým realizmom. Pôsobil ako maliar, ilustrátor, plagátový výtvarník a v oblasti voľnej a úžitkovej grafiky. Spolupracoval na inscenáciách divadiel Semafor a Rokoko. Je zastúpený v sochárskych dielach Národnej galérie Praha, GHMP, MU Olomouc, GU Karlovy Vary, GVU Ostrava. Foto: terry-posters.com Zdroj: Internet