Štúdium: 1952-1959 Akadémia výtvarných umení v Prahe, Miroslav Holý, Karel Souček 1949-1952 Odborná škola keramická v Prahe Autor na umeleckú scénu vstúpil ešte počas štúdia v 50. rokoch, ako spoluzakladateľ skupiny Šmidrové. Šmidrovci organizovali rôzne dada vystúpenia- neoficiálne podujatia, ktoré stáli v opozícii voči vedúcej komunistickej ideológii. Performance Šmidrů bola študentskou recesiou, dadaistickým gestom a prejavom odporu nielen voči momentálnej situácii, ale voči konvenciám všeobecne. Absurdita, bizarnosť, grotesknosť, paródia, čierny humor a sarkazmus sa spočiatku prejavovali skôr v happeningovo orientovanom programe spomínaných večerov a stretnutí Šmidrů, na ktorých sa Dlouhý aktívne zúčastňoval, než v jeho umeleckej tvorbe. Okolo roku 1960 bol Dlouhý ovplyvnený informelom. Následne sa začala formovať jeho typická tvorba, pre ktorú je charakteristické narábanie s odkazom surrealizmu a romantického symbolizmu, ktorých poetiku Dlouhý spájal s výrazovými prostriedkami pop artu. Jeho obrazy a objekty boli presiaknuté absurdnou grotesknosťou, ktorá bola v Dlouhého tvorbe všadeprítomná. Vo svojich dielach dokázal transformovať banalitu každodenných predmetov a čaro nepotrebných vecí. Jeho umelecký prejav s odkazmi na konzumnú spoločnosť sa taktiež dotýkal pop artu, ale celkový tón smeroval k jeho vlastnej poetike, naplnenej ostrým, šibalsky sa zakrádajúcim humorom a odkazujúcej na večne silné dedičstvo dadaizmu. Obrázok zdroj: ghmp.cz Text zdroj: artlist.cz